Mida tähendab mõiste „prosotsiaalsus“, mille arengut VEPA metoodika kasutamine lastes positiivselt toetab?
Prosotsiaalne käitumine on käitumine, mille korral inimene kasutab oma ressursse selleks, et saavutada positiivseid tagajärgi teise inimese jaoks. Prosotsiaalne käitumine sisaldab endas näiteks teiste eest hoolitsemist, koostööd, sõbralikkust, abistamist, vastutusvõimelisust, usaldatavust, suuremeelsust ja enesekesksuse puudumist.
…õppida olulisi sotsiaalseid oskusi, nagu empaatia, koostöö, suhtlemine ja konfliktide lahendamine, mis on olulised terve ja toetava sotsiaalse keskkonna loomiseks.
… luua ja säilitada positiivseid suhteid eakaaslaste, pereliikmete ja teiste täiskasvanutega. See omakorda toetab nende emotsionaalset heaolu.
… arendada empaatiavõimet, st võimet mõista ja tunnetada teiste inimeste tundeid ning reageerida nendele vastavalt. See on oluline oskus, mis võimaldab neil luua sügavamaid ja tähendusrikkamaid suhteid ning toetada teiste vajadusi.
…kujundada positiivseid väärtusi ja eetilisi põhimõtteid ning julgustab neid tegutsema teiste heaolu ja ühiskonna kasuks.
…mõista ja tunnustada oma rolli ühiskonnas ning julgustab neid osalema kogukondlikes tegevustes ja panustama positiivsesse muutusesse.
Kokkuvõttes saab öelda, et prosotsiaalsuse arendamine on oluline laste arengu jaoks, aidates neil saavutada edukad ja rahuldust pakkuvad suhted, arendada empaatiat ja vastutustundlikku käitumist ning integreeruda ühiskonda aktiivsete ja positiivsete täiskasvanutena.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar