VEPA metoodika tugineb põhimõttel, et lapsed ei pruugi teada, kuidas erinevates olukordades käituda või oma tunnetega toime tulla. See eeldab arenenud eneseregulatsiooni ja sotsiaal-emotsionaalset pädevust, mida saab arendada vaid toetavas ja hoolivas keskkonnas.
Eneseregulatsiooni meisterlik valdamine eeldab oskust nii enda kui ka teiste käitumist ja valikuid tunnustada. Kui õpilased saavad tulemuste eest kirjalikke tänu-, tunnustus- ja kiituskirju ehk VEPA-kiidusid, siis hakkavad nad positiivseid valikuid seostama kogukonnalt saadava heakskiidu ja tunnustusega.
VEPA-kiidud soodustavad eneseregulatsiooni, luues õpilastele võimalusi pälvida tunnustust positiivsete valikute ja koostöö eest, et harjutada teiste inimeste valikute märkamist ja tunnustamist.
Tuues välja konkreetseid tegevusi ja jagades, millise tunde need meis tekitavad loome hoolivat keskkonda ja tugevdame suhteid.
Kiidu on kitumise/kaebamise vastand (kiidu-kitu). Ehk headuse, osavuse, lahkuse, abivalmiduse märkamine ja ära tundmine enda ümber!
Üks kiidu aitab tuua killukese päikest igaühe päeva, nii kiidu saaja kui ka kiidu tegija omasse. Kirjutage täna mõnele lapsele, kolleegile või lähedasele kiidu ja tooge seeläbi killuke päikest nii tema kui ka enda päeva.
Triin Ulla Tallinna Ülikooli Haridusteaduste Instituudist räägib õpiampsu raames kiidudest ja sellest, kuidas kiidud toetavad õpetajate ja õpilaste heaolu.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar