VEPA metoodikas on üheks elemendiks nimepulgad. Enamasti meeldivad kõigile õpetajatele just neid kasutada.
Meie kooli muusikaõpetaja jagas toredat leidu, kus ta oli ostnud poest aukudega puidust taimesildid ja tal tekkis idee need omavahel ühendada ning neid tunnis kasutada. Kui ta nägi VEPA koolimentori vaimustust sellise idee kasutamiseks VEPA metoodikas, said puidust pulgad koheselt uue omaniku.
Juba samal päeval olid koolimentori ideed teostuse saanud. 2.a klassi VEPA õpilased said need koos õpetajaga ära proovida ja vaimustus oli lastel suur:
- Pulkadele sai peale kirjutatud numbrid. Samuti sai ka õpilaste toolide taha pandud samad numbrid. Matemaatika tunnis oli hea kasutada seda peast arvutamise üheks võtteks. Õpetaja valis mitu pulka loosiga. Kelle toolil olid need numbrid, tõusid püsti ja siis tuli kõik need arvud kokku liita või lahutada.
- Numbritega saab kasutada ka erinevate paaride leidmist. Eriti vahva on siis, kui klassis ei ole kindlaid kohti, vaid õpilased istuvad sinna, kus juhtub.
- Kui pulkadele lisada veel erinevad värvid, siis on hea ka rühmasid moodustada. Iga õpilane tuleb õpetaja juurde ja valib ühe pulga (värvi ta ei näe enne, kui on pulga välja tõmmanud). Nii on võimalus peale nimede ka värvid kasutusele võtta.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar