VEPA metoodika elemendid enamasti meeldivad lastele ja õpetajatele. Sageli ütlevad õpetajad ka, et VEPA teeb nende elu lihtsamaks ja lastele tunnid lõbusamaks. Seda on tore kuulda! Tegelikult on VEPA ¬metoodika eriline ja tore hoopis selle poolest, et keskendub põhiliste eneseregulatsioonioskuste treenimisele klassis ja koolis, andes lastele kõige peamised enesejuhtimise "tööriistad".
Väike meeldetuletus põhioskustest: tähelepanu, töömälu, pidurdus ja ümberlülitus.
Tähelepanu on meie võime keskenduda vabatahtlikult mõnele asjale ja samal ajal teised väliskeskkonna stiimulid välja lülitada. Tähelepanu jaguneb tahtlikuks ja tahtmatuks, millest mõlemad on olulised. Tahtmatu tähelepanu võimaldab reageerida olulistele või ootamatutele väliskeskkonna stiimulitele, kuid just püsiv tahtliku tähelepanu suunamine ennustab akadeemilist võimekust.
Pidurdus tähendab suutlikkust oma esmane impulss alla suruda, ümberlülitus aga viitab võimele ühelt tegevuselt probleemideta teisele lülituda. Hea pidurdus ja ümberlülitusvõime viitavad paindlikkusele ja kohanemisvõimele.
Töömälu on suutlikkus hoida infot meeles aktiivses kujutluses, kui seda pole samal ajal kuskilt piiluda (näiteks tööjuhised, info, laused).
Kui täheldame raskusi laste nähtava käitumisega, saab öelda, et näeme probleeme eneseregulatsiooniga. Kuigi nende oskuste vilumust mõjutavad tugevasti laste kaasasündinud eeldused ja keskkonnategurid, on eneseregulatsioonioskusi võimalik väga edukalt treenida. Iga VEPA metoodikat kasutav õpetaja treenib laste eneseregulatsioonioskusi ja muudab nende tulevikku paremaks!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar